Nie ma konkretnych wytycznych przy jakim stanie licznika należy go wymienić , natomiast instrukcja serwisowa mówi :
Sprawdzić pasek wielorowkowy, zwracając uwagę na:
- pęknięcia warstwy nośnej (zarysowania, pęknięcia rdzenia, pęknięcia poprzeczne).
- rozdzielenia warstw (warstwa wierzchnia, włókna pociągowe).
- wyłamania warstwy nośnej.
- wystrzępienia włókien pociągowych
- zużycie boków (wytarcie materiału, wystrzępienie boków, stwardnienie boków, zeszklenie i stwardnienie powierzchni).
- ślady oleju i tłuszczu.
W przypadku wykrycia w/w wad koniecznie należy wymienić pasek wielorowkowy. Dzięki temu można uniknąć ewentualnych awarii lub zakłóceń w pracy.
Przy kontroli zwrócić uwagę też na stan rolki napinającej o ile występuje , jeżeli jej brak sprawdzić stan napięcia paska .
Według mnie jeżeli nie występują w/w objawy , a stan licznika jest już znaczny dla świętego spokoju bym go wymienił .
Sprawdzić pasek wielorowkowy, zwracając uwagę na:
- pęknięcia warstwy nośnej (zarysowania, pęknięcia rdzenia, pęknięcia poprzeczne).
- rozdzielenia warstw (warstwa wierzchnia, włókna pociągowe).
- wyłamania warstwy nośnej.
- wystrzępienia włókien pociągowych
- zużycie boków (wytarcie materiału, wystrzępienie boków, stwardnienie boków, zeszklenie i stwardnienie powierzchni).
- ślady oleju i tłuszczu.
W przypadku wykrycia w/w wad koniecznie należy wymienić pasek wielorowkowy. Dzięki temu można uniknąć ewentualnych awarii lub zakłóceń w pracy.
Przy kontroli zwrócić uwagę też na stan rolki napinającej o ile występuje , jeżeli jej brak sprawdzić stan napięcia paska .
Według mnie jeżeli nie występują w/w objawy , a stan licznika jest już znaczny dla świętego spokoju bym go wymienił .
Komentarz